مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21304 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

علت تنفر از جنس مخالف وعلاقه به جنس موافق چيست؟ مرا راهنمايي كنيد؟
در مورد عدم تمايل به جنس مخالف و راه حل و درمان آن قبلا بايد چند نكته مشخص شود: 1- تمايل نداشتن شمابه جنس مخالف باتمايل به جنس موافق همراه است يا نه ؟ 2- ازچه زماني اين حالت درشما پديدار شده است وشرايط رشد آن چگونه بوده است ؟ 3- برخوردهاي شما باجنس مخالف چگونه ودرچه سطحي بوده است ؟ 4- توضيحاتي پيرامون سابقه رفتارجنسي خودبيان نماييد. 5- مختصري پيرامون ويژگي هاي زندگي خود محيط تربيت شيوه معاشرت و رفتار با خويشان و دوستان بنويسيد. 6- مقداري از ويژگي هاي روحي و رواني خودراتوضيح دهيد. مثلا فردي اجتماعي پرتحرك با اراده و... هستيد يا داراي افسردگي كم رويي جامعه گريز گوشه گير كم اراده و... . 7- آيا تاكنون مسأله خود را با كسي درميان نهاده و چاره جويي كرده ايد يا نه؟ در صورت مثبت بودن نتايج آن را بنويسيد. بدون توضيح موارد فوق تشخيص موضوع و راهنمايي پيرامون آن ممكن نيست. ولي بايد متذكرشويم مشكل شمابه هر مشكل و صورت كه باشد راه حل داشته و قابل علاج است. اميد است بتوانيم شما را در اين مسأله ياري كنيم. اما تمايل به جنس مخالف اين نيز مسأله اي غريزي است مگر اينكه مانعي رواني و يا جسمي در برابر آن قرار گيرد. مثلا افرادي كه دچار اختلالات هورموني هستند دچار چنين حالاتي شده و حتي ممكن است تمايلات جنسي متضاد داشته باشند. علل رواني نيز در اين مسأله دخالت دارند. گاهي بنابر عللي فرد از جنس مخالف بدش مي آيد و دليل آن برخوردي است كه با زن يا مردي داشته است و موجبات تنفر او را فراهم كرده و در واقع او در برابر زن يا مرد رفتاري شرطي پيدا كرده است. حدس ما آن است كه علت عدم تمايل شما به جنس مخالف بيشتر جنبه رواني داشته باشد. در اين صورت اگر دختري را كه مناسب و مورد نظر شما باشد براي ازدواج نامزد كنيد غريزه و فطرت نهفته در شما - كه در خمودي و خفتگي قرار دارد - بيدار شده و به حالت طبيعي مي رسد. به نظر مي رسد زمينه هاي فكري شما نيز به طور ناخود آگاه موجب گرديده است به خود اين چنين تلقين كنيد. براي مبارزه با اين حالت سعي كنيد تلقين هاي مثبتي داشته باشيد. هنگام خوابيدن و به هنگام آرامش بدن در بستر به خود اين گونه تلقين كنيد كه نظام طبيعت زوجيت است و من تنها به جنس مخالف تمايل دارم. مدت چهل روز اين برنامه را عمل كرده و نتيجه را براي ما گزارش كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.